lauantai 3. maaliskuuta 2018

BT 5 KEINOA HALLITA STRESSIÄ

Rehellistesti sanottuna en tiedä, olenko paras henkilö kirjoittamaan tästä aiheesta, sillä varsinkaan tässä alkuvuodesta mä en oo oikeen hallinnut mun stressiä mitenkään. Toisaalta mä en oo myöskään stresannut pahemmin mistään, sillä mulla on ollut pientä motivaatiopulaa kaikkea kohtaan. Tosin nyt huomaan, että stressi alkaa pikkuhiljaa nostamaan päätään, joten listailen tässä nyt sellaisia keinoja, joita voisin itse yrittää noudattaa jo nyt ennen kuin se stressi on päällä.

Mulla on vihdoinkin uusi kuvanmuokkausohjelma, ja nämä kuvat toimivat koekappaleina. Jjaaa no kyllähän ne aika koekappaleita ovatkin, kuten varmaan voit huomata :D Muokkausohjelmassa ja koneella noi ovat ihan tarkkoja, mutta tää blogger tekee tyypilliset ja huonontaa tota laatua melko selkeästikin. Halusin nyt kuitenkin jakaa nämä kuvat, sillä tykkään noista kuvista ja tosta miljööstä, joten ehkä tohon taiteelliseen utuisuuteen sopeudutaan. Ja jos totta puhutaan oon nyt vanhempien luona, eikä mulla oo täällä nyt sen kummemmin kiinnostusta istua tunti tolkulla koneella tutustumassa tohon ohjelmaan. Pitää siis tutustua tuohon ohjelmaan tarkemminsitten taas Tampereella. Seuraavassa postauskessa tarjoilen sitten taas tarkkoja kuvia! :) Ja sitten tuolta alempaa löytyvät mun viisi vinkkiä, joita allekirjoittanut ei aivan täysin noudata mutta haluaisi kyllä! 








1. Jooga. Viime keväänä käytiin Helin kanssa joogaamassa todella monta kertaa, ja sen kyllä huomas miten pääsykoestressi jäi aina sen joogatunnin aikan jonnekin unholaan, ja yleensä se hyvä fiilis jatkui vielä loppu illankin. Otettiin sellainen kolmen viikon tutustumiskortti, ja sen vuoksi tulikin käytä ahkerasti, mutta kun kortti loppui, jäi myös jooga. Puhuttiinkin tuossa keskiviikkona siitä, että täytyy tänä ekväänä herätellä tuota harrastusta uudelleen.

2. Tunnista rajasi ja sano tarvittaessa ei. Mä oon sellainen ihminen, että rakastan osallistua milloin mihinkin hommaan. Tähän keväälle on kyllä kasaantumassa ihan järkyttävä määrä kaikkea puuhaa, joten nyt täytyy himmailla ja sanoa jatkossa ei asioille, joihin vaan ei oo sitä aikaa. Pohdin tässä justiinsa, että peruutanko yhdelle kurssille osallistumisen, sillä mulla pitäisi tulla tarpeeksi noppia ilman sitäkin, ja se on valinnainen, joten sitä ei oo pakko käydä tänä vuonna.


3. Aikatauluttaminen. Tämä!! Tässä on kyllä tooooodella paljon petrattavaa, sillä yleensä kaikki hommat tuppaavat jäämään sinne viime tippaan. Vielä ehdin aikatauluttamaan kevään hommat, ja sen mä teenkin. Se on sitten eriasia pysynkö siinä omassa aikataulussani.

4. Nuku hyvin. Huonosti nukuttu yö saa ainakin mut ärtyneeksi, ja stressitasot ihan uusille leveleille. Hyvin yöunien jälkeen mä  jaksan paremmin tehdä kaikki päivän hommat, eikä koko päivä mene siinä, että yrittää lepäillä ja kerätä voimia, vaikka joskus sekin on ihan okei ;)

5. Juttele jollekulle, pohdi tai kirjoita ylös niitä stressaavia asioita. Aina silloin kun stressi on päällä tuntuu todella turhalta ja ajan haaskaukselta ryhtyä pohtimaan niitä stressaavia asioita. Jotenkin tuntuu siltä, että aikaa menee hukkaan, mutta kyllä se vaan kummasti auttaa. Siinä samalla tulee sitten pohdittua, mietittyä ja priorisoitua ne stressaavat asiat ns. tärkeysjärjestykseen. Kavereilta tulee aina hyviä vinkkejä, tukea ja no kyllähän se kavereiden kanssa höpöttely aina parantaa sitä fiilistä♥

Heli | Jenny | Krissu

Mitä vinkkejä sulla ois heittää?♥